Thursday, July 2, 2009

$130 za $30

Hned druhý den po příletu (a zaslouženém spánku) jsme šli okolo prodejny operátora, o němž si tady bezdomovci šeptají, že je nejvýhodnější pro české skautíky. I vešli jsme do jejich Áčkového stanu s dlaždicovou podsádkou, připraveni tvrdě vyjednávat a stáhnout je o všechny možné výhody, nevýhody, oblečení a já osobně i o jejich příbuzné přes 4 kolena.

Měli jsme strašně směšné nároky - chtěli jsme volat, být voláni, moct textovky přijímat a též odesílat. Plus jako vrchol služeb pro nás byla možnost nastavit si pár čísel jako vyvolené, na něž budeme volat za nižší cenu. Ale tak člověk si říká, že když bude na chvíli zlej, dá se z toho něco málo navíc vytřískat.

Bohužel pan Optus (prodejce operátora Optus) se nedal zmást naším drsným výrazem, který jsme si vypůjčili od Chucka Norrise z dob Texas rangera, a hned nám začal cosi nabízet. Mluvil australsky, čili rychle, polykal a od nás evidentně očekával, že budeme nonšalantně stíhat. Když povolily naše nervy spolu s naším tvrďáckym výrazem, zmohli jsme se už jen na drsnej výraz Oty Jiráka z Novákových a přikyvování, prokládané světáckým „OK“, „I see“ či „sure, sure“.

Vybrali jsme si ten nejlevnější režim, kterýžto měl sloužit pouze pro začátek, než se rozkoukáme. Pan Optus nám vychvaloval náš výběr, nicméně bylo na něm vidět, že by nám rád vnutil ještě „výhodnější“ tarif. A tak vyprávěl a vyprávěl, až plynule přešel k vyprávění o jiném strašně výhodném tarifu od pana Boosta. Na náš jedovatý argument, že chceme být u operátora Optus kvůli stávajícím konexím s Luckou a Petrem, jsme dostali odpověď s přitepleným úsměvem, že Boost je produkt operátora Optus a že se k tomu pojí veškeré výhody a povinnosti, jako kdybychom si vzali jakýkoliv jiný produkt Optus.

Nechali jsme si pro jistotu znovu potvrdit veškerá základní fakta. Byl jsem vesmírně zaměstnán vypouštěním reakcí typu „uhm“, „yes, we are“, „of course“ a „really?“ v náhodném časovém intervalu, čili jsem neslyšel úplně všechno, co nám pan Optus říkal, ale určitě mě chytlo za ucho pár údajů o našem nastávajícím tarifu - nabijeme kartu $30 a obratem dostaneme bonus ve výši $100 a že sim karta s kreditem $30 vlastně stojí $19.95. Hádám, že 30% slevy a 300% bonusy neletí jen v ČR, ve zbytku světa je to běžná věc. Zřejmě si budeme muset zvyknout. Bude to makačka, ale věříme si, že se na slevy ve světě zadaptujeme.

Nastal čas na přesun k papírování. Pan Optus si vyžádal údaje, předal je počítači, nastavili jsme chtěné služby a za 10 minut jsme byli vítězové. Alespoň na následujících pár hodin.

Večer jsme na internetech vytvářeli přístup na naše služby a hledali možnost, jak si nastavit pár čísel jako oblíbené. Projeli jsme web tak 3-4x, leč neúspěšně. Honza vzal naši budoucnost do svých rukou okamžitým voláním na infolinku, kde mu pánský hlas po krátke odmlce lámavou angličtinou (volně přeloženo Honza byl pravděpodobně přepojen do callcentra v Indii) oznámil, že se obává, omlouvá, trestá se, ale že k našemu úžasnému tarifu není možné nastavit oblíbená čísla.

No comments:

Post a Comment